FUNKO EXCLUSIVES: WAT ZIJN ZE EN WANNEER WORDEN ZE UITGEBRACHT?

Met de Funko Fanbase die in omvang groeit, groeit ook het aantal mensen dat exclusives wil. We begrijpen de frustratie en teleurstelling als je enthousiast bent om een nieuw item voor je verzameling te krijgen, maar niet in staat bent om het aan je set toe te voegen omdat het in korte tijd niet meer op voorraad is. Velen van ons bij Funko zijn zelf ook verzamelaars, en zelfs wij maken dit mee. Bij de meeste van onze recente exclusieve releases, zijn er meer mensen die de exclusives willen kopen dan er beschikbaar zijn om te worden verkocht. Wat leidt tot de grote vraag: hoe kan ik mijn kansen vergroten om de exclusives te krijgen waar ik naar op zoek ben? Laten we eens kijken wat de beste manier is om online te kopen, zodat jullie, de fans, hopelijk de exclusives kunnen krijgen die je het liefst aan je collectie wilt toevoegen.

 

VOORBEREIDING OP DE RELEASE

De meeste Funko exclusives worden bij verrassing uitgebracht om gelijke kansen te behouden en te voorkomen dat "bots" een oneerlijk voordeel hebben. We raden je aan om de site goed in de gaten te houden en je aan te melden voor onze Funko e-mails, Funko App en Funko Notifications.

 

 

RELEASE IS LIVE

Tijdens de release kun je de exclusive en elk ander item dat te koop is op Funko.com kopen. Soms zijn er duizenden mensen die hetzelfde item op precies hetzelfde moment aan hun winkelwagen toevoegen. Dit kan ertoe leiden dat je een draaiend wiel ziet met een Funko kroontje erin. Als je dit ziet, wees dan geduldig terwijl onze site mensen verwerkt die naar de kassa gaan (first in, first out) en een eerste voorraadcontrole uitvoert op beschikbaarheid. Probeer na ongeveer 30 seconden de pagina te verversen/ herladen om uw sessie opnieuw te starten. Zodra de site uw aanvraag kan verwerken, zal hij u door laten gaan naar de volgende pagina en u laten weten of er nog eenheden beschikbaar zijn op dat checkpoint. U kunt afrekenen met uw gewone Funko.com-account en alle opgeslagen adressen en betaalmethoden gebruiken.


VEEL VOORKOMENDE MISVATTINGEN


Hoewel er mensen zijn die bots gebruiken of proberen meer dan de limiet te bestellen, is het helaas zo dat de meerderheid van de aankopen die we zien tijdens releases naar gewone klanten gaan, net als u. Pogingen tot botbestellingen vormen uiteindelijk een veel kleiner percentage van de bestellingen dan het misschien lijkt wanneer anderen opscheppen op sociale media. Onze Klantenservice en eCommerce-teams werken er hard aan om onze verzamelobjecten in handen te geven van degenen die ze aan hun collecties willen toevoegen. Dit omvat het blokkeren van bots om te beginnen met bestellen en ook het annuleren van dubbele of vermoedelijke bot orders na de feiten. Het voorkomen van bots op Funko.com kan lastig zijn omdat bots altijd in ontwikkeling zijn, maar we delen dezelfde zorgen als onze community en werken actief aan nieuwe manieren om de bots te bestrijden.

Op dit moment is het toevoegen van items aan je winkelwagen op Funko.com geen garantie dat je de items die je hebt geselecteerd ook daadwerkelijk kunt kopen. Wanneer u een item in uw winkelwagen plaatst, controleert de site de beschikbaarheid van het product op dat moment. De beschikbaarheid van het product wordt niet op de achtergrond gecontroleerd terwijl u doorgaat met winkelen, maar wordt een tweede keer gecontroleerd vlak voordat u uw aankoop afrondt. Er zijn hoogstwaarschijnlijk een groot aantal klanten die dezelfde artikelen in hun winkelwagen hebben op hetzelfde moment als u. Dat betekent dat als u doorgaat met winkelen, terwijl anderen dezelfde artikelen toevoegen en meteen afrekenen, het product waarschijnlijk niet meer op voorraad is voordat u uw aankoop afrondt.


HOE VAAK WORDT DE BESCHIKBAARHEID VAN ARTIKELEN GECONTROLEERD?


Onze site controleert de beschikbaarheid op twee momenten, namelijk wanneer u het artikel in uw winkelwagen legt en nogmaals voordat uw aankoop wordt afgerond. Dit betekent dat toen u het artikel in uw winkelwagen legde, het niet uitverkocht was, omdat andere Funatics hun aankoop nog niet hadden voltooid. Als je je aankoop niet kunt afronden omdat het artikel uitverkocht is, komt dat omdat tegen de tijd dat je aan het einde van het afrekenproces was, de mensen die het proces voor jou waren begonnen hun aankoop al hadden afgerond en het artikel op dat moment uitverkocht was.

We weten dat het moeilijk kan zijn om een aantal van deze exclusives te bemachtigen en we werken aan manieren om de release in de toekomst te verbeteren. Funko verzamelt altijd feedback na exclusieve verkopen en neemt deze opmerkingen in overweging bij het maken van verbeteringen aan de website en fan ervaring. Als je nieuwsgierig bent naar welke oudere exclusives nog beschikbaar zijn, ga dan naar Funko Exclusives.

We zien graag jullie collecties en foto's van jullie deelname aan evenementen en toevoegingen aan jullie sets. Om je foto's met ons te delen, post ze op Instagram, Twitter of Facebook en tag ons met @OriginalFunko!

Hartelijk dank aan al onze Funatics en klanten! Veel succes op je jacht om al je favoriete fandoms te verzamelen.

Source, by Meridia Clark